Wednesday, 28 September 2011

RINDU..

saat kwn2 ak ngah mentelaah bku,ak plak sbok meng'update' blog ni....ak xtau nape mlm ni pasaan indu kt mama syg kuat sgt...:"(  nga stdy pn msih terpk2 kn mama...da text n kol pn msih trase indu nye...
mama....mis u sgt2.....
nape la juh..lau mama dkat angah da plok2 mama....
mama,indu la nk berkumpul 1 family...kua mam n lpak sme2 1 family....
indu sgt moment tu..skang ni kiter 1 fmily da jrang berkumpul...
adk mamat kt teknik..along n eim kt kg..angah kt cni..mama n ayh lak kt kajang...
bler la saat kter nk berkumpul kn mama...
td text ngn mama..cdey sgt2 bler mama psan:

angah jge dri kt sne..
mama n ayh kt cni chat jer..
angah jwb pekse btol2..jgn main2..
nanti kiter berkumpul satu family...

erm cdey sgat2 bler mama ckp cm tu...
skng ni pasaan xsaba sgt nk bis final n jmpe mama n ayh...
da lpak2 ngn mama n ayh...
eee xsaba...
mama doakn angah tok final ni au..
angah syg mama...eemmuuaahhh!

Tuesday, 27 September 2011

syg pnye psl....

ye ak tau kau mmg sygkn ak...
n kdang2 dsbbkn syg kau tu la wat ak terikat ngn life ak..
n smpi skng pn,kau xpnh berubah dr  dlu...
cmbru kau tu kdang2 wat ak rimas...
maapkn ak...


wlupepn ak tetap syg kau!!!!!
smpi biler pn ak nk kau de dlm idup ak....

Saturday, 24 September 2011

bersma yg tersyg.....

ermmm arini best!
g Today's Mall ngn my sibs..dilot,pijot n idot..:)
mle2 xde plan pn nk g..pastu da kol 1.30 bru wat decision nk g..hahahah..decision underspot....
ni sbhgian pic yg ley dkongsi...renung2kn...^_^










Thursday, 22 September 2011

persoalan????

pelikkan? Kenapalah lelaki jarang sangat nak menghargai perempuan yang hidupnya penuh dengan 1001 kesusahan untuk memberi yang terbaik buat lelaki?

Cinta sekarang bukan lagi dari hati dan bertatu sampai mati. Cinta kini hanya bernafsu tubuh badan yang thin w/assets, handal bergaya, dan handal melayan nafsu serakah suami di ranjang. Buktinya? Dulu perempuan itulah yang kau puja-puja, yang kau goda untuk dijadikan permaisuri di teratak cinta. Tapi bila perempuan itu badan mula menggelebeh, tetek mula melondeh kerana melahirkan zuriat yang kau hendakkan, kau berpaling darinya dan mencari vagina lain yang masih ranum. Alasan kau, tekanan di tempat kerja, isteri yang tak pandai berhias untuk suami, sunah nabi.

Tapi pernah kau fikir penghambaan seorang isteri kepada kau? Mengorbankan segala kebahagiaan seorang perempuan hanya untuk menuruti segala arahan kau? Kenapa perlu di cari kelemahan sedangkan betapa banyak pengorbanan yang dicurahkan. Apakah itu yang dinamakan cinta?

Kau lelaki. Terlalu banyak mengorek sedalam-dalamnya kesalahan seorang wanita. Adakah kerana kau lelaki, diri itu sudah terlalu maksum? Tiada secalit dosa yang mengotori? Terpampang di blog-blog para ustaz instant sekarang ini dengan 1001 penghinaan dan makian terhadap perempuan. Heh. Kau bilang pada kami cepat melenting bila ditegur tapi kau pun lupa yang kau turut tercuit bila kami menegur kembali cara peneguran kalian. Sebagai lelaki, imam kami. Kau seharusnya mempunyai pekerti yang lebih baik dari kami kerana kaulah yang bakal mendidik kami dan anak-anak kita nanti. Tapi kalau kau kini sewenang-wenangnya mencarut, memaki dengan kesilapan kami, layakkah kau menjadi seorang suami?

Ya, mungkin pada kamu semua, kami yang membenarkan maruah kami dihenyak oleh kamu semua. Tapi bukankah sebaik-baik lelaki adalah lelaki yang menghulurkan tangan untuk membersihkan kotoran kami ini? Kami perempuan sebenarnya terleka. Terleka dalam mengejar kebahagiaan dunia. Tapi kau tahu untuk siapa kami kejarkan? Untuk kamu semua wahai lelaki. Kami mengejar yang terbaik untuk dipersembahkan kepada kau. Kalau tidak, pasti kami akan dicurangi.

Lelaki, kenapa kau sering mempertikaikan kesucian seorang perempuan? Adakah kau terlalu suci dari dosa dan noda sehingga kau pandang jijik pada perempuan yang hilang kesuciannya. Sebelum kau letakkan segala kesalahan di atas bahu kami ini, ada kau fikir siapa yang merayu menggoda para perempuan ini untuk menyerahkan kesuciannya? Kau pasti tahu bukan, perempuan makhluk Tuhan yang lemah. Perempuan tidak tahan pujukan. Kalau kamu semua lelaki yang baik, tidak akan terlintas sedikit pun difikiran kau untuk meragut kesucian kami, perempuan.

Tapi kau harus ingat sesuatu sayang, perempuan yang baik hanya untuk lelaki yang baik. Begitulah sebaliknya. Jika kau pernah merosakkan satu perempuan, Jangan kau bermimipi mahukan perempuan sesuci bidadari syurga. Ini bukan karma. Ini ketetapan oleh Tuhan.

Jadi, silalah jawab persoalan ini sayangku. 

...................

untuk bakal imamku, bakal pemaisuri hatimu ini mungkin seorang yang degil, ganas, kasar, manja, mengada, dan sebagainya. bersabarlah. tabahlah.

Andai aku adalah tulang rusukmu yang telah hilang
Aku berharap
Jika nanti Allah mempertemukan kita
Kau akan selalu membimbingku
Agar aku menjadi wanita yang solehah
Yang nantinya akan menjadi bidadarimu di syurga
Kerana aku ingin kita akan disatukan di dunia dan akhirat

Andai kau ditakdirkan untuk menjadi ayah buat anakku
Jadilah ayah yang boleh mendidik anak kita
Agar mereka nanti menjadi anak kebanggaan buat kita di dunia dan akhirat
Iaitu anak yang soleh dan solehah
Yang boleh menjunjung tinggi Agama Allah

Andai engkau ditakdirkan untukku
Ku harap kau boleh menjadi imam buatku dan anakku
Kau boleh menjadi pemimpin yang baik dalam rumah tangga kita
Kau boleh mencintai aku apa adanya
Dan boleh menyikapi kekuranganku dengan penuh kebijaksanaan

Dan andai aku salah
Tegurlah aku dengan kata-katamu yang penuh dengan kelembutan dan kebijaksanaan
Andai aku marah
Belailah rambutku dengan penuh kasih sayangmu
Agar marahku boleh berubah menjadi kelembutan
Andai aku lupa
Ingatkanlah aku dengan penuh kasih sayang
Agar nanti kau tetap menjadi suri tauladan bagiku dan anak kita

Kerana
Aku hanya mengharapkan imam yang baik dalam rumah tanggaku
Yang bisa selalu membawa aku ke jalan yang diredhaiNya
Jalan yang menuju syurgaNya bersama dirimu.

Insya Allah. Amin Amin. hanya ini mintaku.
 
 
p/s : dekatkan hati kami dengan orang yang dekat denganMu ya Allah.

persahabatan


Apa yang kita alami demi teman kadang-kadang melelahkan

dan menjengkelkan, tetapi itulah yang membuat persahabatan
mempunyai nilai yang indah.

Persahabatan sering menyuguhkan beberapa cobaan, tetapi

persahabatan sejati bisa mengatasi cobaan itu bahkan
bertumbuh bersama karenanya…

Persahabatan tidak terjalin secara otomatis tetapi

membutuhkan proses yang panjang seperti besi menajamkanbesi,
demikianlah sahabat menajamkan sahabatnya. Persahabatan diwarnai dengan berbagai pengalaman suka dan duka, dihibur-disakiti, diperhatikan-dikecewakan, didengar-diabaikan, dibantu-ditolak, namun semua ini tidak pernah sengaja dilakukan dengan tujuan kebencian.

Seorang sahabat tidak akan menyembunyikan kesalahan

untuk menghindari perselisihan, justru karena kasihnya
ia memberanikan diri menegur apa adanya.

Sahabat tidak pernah membungkus pukulan dengan ciuman,

tetapi menyatakan apa yang amat menyakitkan
dengan tujuan sahabatnya mau berubah.

Proses dari teman menjadi sahabat membutuhkan usaha

pemeliharaan dari kesetiaan, tetapi bukan pada saat kita
membutuhkan bantuan barulah kita memiliki motivasi mencari perhatian, pertolongan dan pernyataaan kasih dari orang lain, tetapi justru ia beriinisiatif memberikan dan mewujudkan apa yang dibutuhkan oleh sahabatnya.

Kerinduannya adalah menjadi bagian dari kehidupan sahabatnya,

karena tidak ada persahabatan yang diawali dengan sikap egoistis.
Semua orang pasti membutuhkan sahabat sejati, namun tidak semua orang berhasil mendapatkannya. Banyak pula orang yang telah menikmati indahnya persahabatan, namun ada juga yang begitu hancur karena dikhianati sahabatnya.

Beberapa hal seringkali menjadi penghancur

persahabatan antara lain :
1. Masalah bisnis UUD (Ujung-Ujungnya Duit)
2. Ketidakterbukaan
3. Kehilangan kepercayaan
4. Perubahan perasaan antar lawan jenis
5. Ketidaksetiaan.
Tetapi penghancur persahabatan ini telah berhasil dipatahkan
oleh sahabat-sahabat yang teruji kesejatian motivasinya.

Renungkan :

**Mempunyai satu sahabat sejati lebih berharga dari seribu teman yang mementingkan diri sendiri
“Dalam masa kejayaan, teman2 mengenal kita. Dalam kesengsaraan, kita mengenal teman2 kita.”**

sahabat


kini aku sedar apa itu persahabatan..

selalunya orang akan cakap sahabat yang sejati akan berada disisi kita bila kita memerlukan dan bila kita senang kita akan kongsi kegembiraan bersama..tapi tidak semua yang kita harapkan akan terjadi...

ada tu sahabat yang kita rapat tapi diam2 dia tidak suka dengan kita..ada juga kawan yang kita tidak suka akan membantu kita bila kita kesusahan kelak..semua itu kuasa Allah..kita hanya berusaha untuk mendapatkan yang terbaik..

Alhamdulillah Allah bagi aku kelebihan so that aq dapat kenal siapa yang ikhlas berkawan dengan aku dan siapa hanya menjadi udang disebalik batu..aq bukan jenis suka memilih kawan..aku kawan dengan semua tapi pada masa yang sama aku tau yang mana mengerti erti persahabatan

bagi aku persahabatan ini sahabat yang akan membantu aku dalam kesusahan dan bila aku dan dia senang akan kami berkongsi rasa yang sama dan dalam pada masa yang sama saling mengingati satu sama lain agar perhubungan akan diredhai Ilahi bukan hanya dengan persahabatan yang penuh dengan dosa noda dan hawa nafsu yang tidak pernah berhenti menyerang manusia yang hauskan keinginan duniawi semata2...

apa2 pun aku bersyukur kerana mempunyai sahabat yang mempunyai pelbagai perwatakan..dekat sini aku dapat belajar erti kehidupan dalam persahabatan...










Wednesday, 21 September 2011

lepasss...

alhamdulillah...arini lpas 1 paper final ak....
huh!ase lega yg teramt sgt...
bkn ny pe,,bg ak paper ni agk meroyan ckit..:)
so bler da lpas,ak ase brnfas n dpt concentrate kt paper yg len..
ak de 4 ag paper final tok sem akhr ak ni....
haisshhh xsaba lak ase nye nk abis dip n then smbung dgree lak...

Tuesday, 20 September 2011

penemanku..


mggu ni mggu ygagk mmbebankn bgi ak n sibs....sok towng da start first paper final..'FUNDAMENTALS OF ENTREPRENEURSHIP'
subjek yg agk ak n sibs lemau...hahahaha
bkn nye pe,bler time subjek ni kt klas,ktowng cm da trase badi nye..lom start klas ag ktowng da ase mngantok n mnguap jgn dcrite..mmg nk terkoyak mlot dwat nye...:)
n sok ktowng akn amek exam paper final tok subjek ni..hahahah amek kau jajan.....
so sperti rutin ak tiap kli final,ni la peneman ak tiap time mlm...

1. KOPI CAP KAPAL API..mmg brapi timah ooii....


2.  BERANEKA GULA-GULA


hahahha bgi sape yg knl ak,mmg diowng tau la..tiap kli ak nk mnghfl ak mmg perlukn gula2 tok jd pneman ak...


wish me gud luck ok tok final t...:)








nothing...


sy syg ZAHARAH BINTI SURIF

sy syg KAMARUZAMAN BIN JASI

sy syg NOR AIN 

sy syg MOHD AFIZY

sy syg NOR ALEEYA ATIRAH

sy syg HAFIZAH SELAMAT

sy syg NURADILAH AZMAN

sy syg SITI ZUBAIDAH KELIWON

sy syg KHAIRUN NABIHA ISMAIL

sy syg NOR SALWA RAMLEE

sy syg FARHANA SALLEH
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

LASTLY....
SY SYG AWK SGT2 PAPA BUCUK...:')
da ckup ade awk sowng tok sy.....:D
ILY SAYANG......





Monday, 19 September 2011

kasih ibu dan ayah....


btol kte owng..ksih ibu dn ayh,xdpt dlwan n ditandingi ngan yg len..sebesa mne pn ksih syg kiter pd suami or istri kiter sndri,ia ttap xkn dpt lwn cm ne syg n cinta ny kiter pd ibu dn ayh...
pd ak,,mama n ayh ak la shbat n kwn ak...
dy la teman seketawa ak,,teman menangis ak,,
kt mama n ayh la ak crita sgale2 ny ksah suka n duka ak...lau boley,ak nk mama n ayh la owng yg prtme tau sgle crite ak...bab slme ni,,mama n ayh je yg ley phm mslh ak,,wlupn mama n ayh kdang2 bzy ngan tugas sowng istri dan suami yg kdang2 alpa ngn tugas sowng ibu dan ayh...tp ak tau,,mama n ayh akn cpt2 mminta maap kt ank2...wlupn kami ank2 phm keadaan mama n ayh....
mama....ayh...wktu skng da len lau nk dibndingkn ngn keadaan kiter dlu mse dok perak...angah tau mama n ayh byk myimpan mslh sowng2...angah tau mama byk pendam perasaan..mama n ayh bkn jnis yg nk membebankn ank2 ngan mslh mama n ayh...skng ni,,mslh yg dtg,kite skuarge da dpt tempuh...wlupn uma yg kite pnah syg n snjung sblm ni,bkn ag jd hak mlik kiter,,,kami ank2 gmbire ngn keadaan skng...angah hrp sgt kiter skuarge lbey bhgia pasni...

angah syg mama n ayh ketat2!!!

gula-gula ati sy...


gula-gula ati sy....:D

bhgia sgt bler ngn dy..wlupun kdang2 bertekak bermggu2 bru bek..hahah tp tu sume knangan....:)
ak syg dy sgt2....6thun brsme da ckup ase tok knl dri dy...
skng ni...pe yg ak ase..dy sowng da ckup tok ak....!!

HE IS THE ONLY ONE THE TRIPLE HANDSOME BOY IN MY HEART...!!!! 

indu kamooo la syg......:'(


Sunday, 18 September 2011

berbasikal....:)













saat yg xkn kter sume lupekn kn...:) berbsikal dr terminal bnda pnwar ke desaru...hahahahahahha..miss this moment...^_^
mmg best giler thap gaban mse ni....berkayuh smpi xegt dnia...fiza n dila..mmg ak selut ar..tinggalkn ktowng kt blknang...mmg kowng shbat yg mmg bek...(tgn di bhu..mte menjeling tgk ats)..hahah
n biler sok nye bgn pg...ha,amek kau..kiter bramai skit kaki...
smpikn klas akuan x g..maap mis rai..:)
kami xdpt dtg klas mis ats sbb2 tertntu....: D
ermmm sumpah pasni xnk wat da keje giler cmni..hahahah

hang out.....









hepi sgt2..dpt hang out ngn kowang..pasni ntah bler kte dpt kua togehter2 cm ni kn..t mst kte akn indu time cm ni....:(

thanks gak to my yayang..:)
emmmuuaahhh!
syg papa...!!!