Thursday, 22 December 2011

sentap !

ok entry ak kali ni bab ak mule ase mnyampah ngan dua owang ni...
ak tlis entry ni bkn nk bruk kn sape-2 tp cme nk lpaskn mara n gram ni je...
nk mara owang tu,xsmpi ati..al mklum..ko tu ag tua dr ak..ak msih respect kt ko..so jgn wat ak ilang ase respect ngn ko..
lau u all tau..diam-2 je la ea...

ak agak skit ati sejak dua menjak ni bab ko wat uma tu cam hotel..sske ati ko je ko kua n msuk uma tu..ko igt tu uma mk bpak ko??? 
haishh skit ati ak yg memandng n mendgar ar..ko wat dosa ak ni bertambah-2 ngn mngumpat sal kau !
maybe cre n stail ko mmg da cm tu dr dlu, tp jgn bwk dlm uma ni pliss...ak menyampah.. !
jgn sampi ko bwk jantan lek uma sudah la yerk ! mse tu ak da xde ase resct kt ko...

Tuesday, 20 December 2011

untuuk kau bernama KAWAN

Kawan
bila rasa ingin menangis
hubungilah aku
aku takkan suruh kau berhenti menangis
tapi...aku akan kata
"aku ingin menangis dengan kau
tapi tak leh lama sangat
nanti habis air mata aku"

Kawan
jika terasa nak larikan diri
jauh dari masalah yg menyelubungi
maklumkan aku
aku takkan halang kau
tapi... aku akan kata
"berlarilah bersama aku
untuk kau lupakan sementara masalah
cuma jangan terlalu laju
aku tak larat nak kejar
kaki aku pendek."
dan lepas itu aku juga akan kata
"Kau tak boleh selamanya lari dari masalah, hadapi ia"

Kawan
jika kau kecewa keluargamu tak bahagia
beritahulah aku
aku takkan minta kau benci pada keluargamu
tapi… aku akan kata
"Kajilah punca kekecewaanmu, dan pa
ling pentingterimalah segala ketentuan Allah..." 
Kawan 
jika kau kecewa
dengan hubungan kawan kau tu satu hari nanti
 
ceritalah pada aku
 
aku takkan memburukkan dia

tapi aku akan kata
"cubalah letakkan diri kau ke dalam dirinya,
dan kau akan mengerti..." 

Tetapi kawan
 
jika suatu hari aku berdiam diri
 
aku tak balas sms kau
 
aku tak angkat panggilan dari kau
 
hubungilah aku segera (kot emel ke, kot surat ke)
 
sebab waktu itu aku
 
ermmm...
 
aku sangat perlukan kau (dan aku malu untuk mengakuinya)
 
atau mungkin
...
aku telah kekal bersemadi
diruang nan dalam dan sepi.

aku copy cerpen ni bab ak ase ade something yg nk disampaikn n ak amek bnde ni tok dri ak sndri..

Monday, 19 December 2011

aku bahagia....

ok ak bhagia sgt-2..
ati ak kian berbunga...
time ksih sygku bab kau bg ak kbhgiaan yg xterhingge nilai nye..ak tau ko sehabis boley tok beri ak kebhgiaan..
time ksih syg..

ok smlm Dear ajk g date..tp bler tnye nk g mne,msing xtau..hahaha tu la mslh ktowng tiap kli nk kua date..
last-2 Dear amek kptusan ajk date kt zoo..
hihihih..bunyi ny cm sweet sgt !
ok smlm ak, ida,dila,ajak n my dear g zoo..
memandangknskng msin ujan..ktowang nk kne tggu dlm keta tok bbrape mnit smntare tggu ujan mula reda..
ok 15 mnit dok dlm keta..kebosanan tggu ujan yg xbenti2..
bler ktowang da grak,tok g ke tmpt plan B, ujan reda..ktowang tros cr parking n g gak zoo..:)
hihihi romantik sgt !
first time beb date kt zoo...

mmandangkn waktu msih awl,ktowang plan g tgok wyang lak..
hehehe..
ok ak ngn dear tgok Ombak Rindu..
and the gigirl n ajak g tgok Alvin & the chipmunks...:)
jujo,ak nangis !

actually byk pic yg ak nk kongsi ngn kowang..tp ak xmsukkn ag..
so tggu next entry ok !

luv u syg..
baby hepi sgt ngn papa smlm...


Wednesday, 14 December 2011

oh praktikal !

ok praktikal..!
actually ak  xske praktikal..hahahaha
statement xley bla kn..

bkn nye ape..ak tau lau keje kt cni mmg xbyk sgt keje..bg ak bia ade jeke jgn xde keje..ermmm bosan!
biler xd keje,ni la keje ak...on9 smpi lebam!

kwn-2 ak yg len da praktikal da nk msok sbulan,ak ni msih terkedek-2 nk start praktikal...huh tension weyyy...t xpsal-2 ak bis praktikal lmbat dr e yg da dtetapkan...

tak suke..!

ok biler da start keje ni..cm byase la..bdn pn pnat..lek uma jer tros melantak..kol 8.30 mate da mngantok..



cian my papa kne tahan cm ni selame 3bulan..:)

Saturday, 10 December 2011

excited..!

ok..ak selamat smpi di PG-Pasir Gudang kt Tman Tanjung Puteri Resort..uma syg-2 ak..fiza..dila..ida..n k.ana..ak excited sbnarny nk dtg uma syg-2 ak ni..da 3mggu diowang start pratikal bru skang ak dpt tgok uma diowang n suasne kt cni..

hahahah..jujo la kowang..biler ak dok cni,ak cm da keje..yela pg-2 ak da ikut cik fiza anta yg len g keje..pg-2 da bgun tok mempersiapkn dri..t tghri ikut g amek diowang lek keje lak..da cam mak g anta ank-2 ke skolah..hahaha

wahh meletop kowang ea..g keje cm nk hang out g CS.. :)
xpe ak tau syg-2 ak ni mmg meletop..

ok straight the point!
ak nk g ngedate ngn girlfren-2 ak rini..
and
...
...
...
..
...
..
..
..
.
.
.
.
wif my boyfie..huhuhu


excited la wey..:)
ye ar..nk kua ngn syg-2 ak..


Friday, 9 December 2011

Dugaan berat xbermkna Tuhan itu kejam..

"ya Allah..nape dugaan selalu dtg dlm idup aku Ya Allah..nape aku slalu diberi dugaan ini.."



ak sure..kowang sndri msti pnah trpk cm ni kn..yela..kite ni sntiase di hadap kn ngn dugaan yg Allah bri tok mnguji kekuatan iman n dri kite sndri..

ermmmm..

cm ak..ak xnafikan..idup ak sntiase byk dugaan yg msti ak hadapi..klu la ak de kuase tok tolak dugaan tu kn bgus..:) lau diikutkn ati n pasaan..ak ni da msok wad owang giler ngn dugaan yg dtg..kdang2 ase da givap sgt nk troskn idup n menghadap dugaan yg bkal dtg dlm idup ak..ye..ak ni sape la kn..insan yg hina..dugaan tu sntiase ade oleh Allah tok umat nye..

tp ak bangge ngn dri ak..pas mcm2 dugaan yg dtg..ak jd sorang yg lbey kuat..ak kuat tok berhadpan ngn ape pn yg dtg..ak ley control mslh ak..yupp..mmg kowang tau pompan ni lau de prob msti angin 1 bdn kn..ak pn kdang2 cm tu la..yela..pompan x cam laki..diowang ley control mslh diowang wisely..(untung larr jd laki)..tp akhrnye ak berjaye atasi segala dugaan yg dtg dlm idup ak..

ak sllu tertnye..nape Allah sllu bg ujian kt ak..nape msti AKU..nape AKU...sometimes ase nk menangis guling2 biler terkenang dugaan yg trpkse ak hadapi..



bila ak mintak untuk jadi lebih tabah, Allah bagi lah ujian tu. Mengikut level. Allah tak bagi ujian selepuk susah macam tu. Allah bagi by level. Ya. Setiap ujian yang Allah bagi tu, Cuma untuk mengukur tahap ketahanan ak dalam merempuhi ujian nya. Bila dah di ukur tahap pertama, then ujian kedua akan jadi lebih susah.

It's true that ujian yang Allah kirim kan ujian yang makin lama makin susah. Tapi tanpa ak sedar makin lama, ak makin tabah. Ye. Semakin matang. Yup. Matang. Nampak tak flow kedewasaan yang Allah atur kan kat situ.? :)


Nampak tak permainan kehidupan nya kat situ.? Bila betul betul luar had kita, serah kan aje pada Allah. Biar Allah yang urus kan. Allah tak kejam weyh..

                       #ak berjaya menjadi seorang yang kuat!!
                           Tahniah Nor Azyan Kamaruzaman..




tiada tajuk

ok siyesly da berabad ak x update ruangan ni..da bersarang blog ni..
bkn nye pe..kmlsn melande n ak ase xbnd yg bez ak nk kongsi ngn kowang .. :)
sori k u all..ak bkn sngje xnk update..ha ko mok dila..msti xske kn..bler tgok blog ak..tp ak xd update pape..hahaha..
ak xde cte bez ar..xcm ko..pretty gurl..ade je ko nk cte kn..:p
peace!

sekian...hahaha

Tuesday, 25 October 2011

suasana baru...

huh lme ase nte blog 'si bunga ungu' ak ni..
bkn nye pe,ak mls nk update lau line on cam syiputt..
by the way skng ak cbe mnyesuaikn dri ngn prskitran bru bg ak
dlu ak dok kg,skng ak dok bnda..juh beza ny lau nk dkg n bndingkn environment kt n bnda kn..
ape pn ak cbe ssuaikn dri ak..
bab ak sndri x sure bape lme ak akn dok cni,.

i luv my new house..:D
 
 

Wednesday, 5 October 2011

bahang final..

terasa yg teramat sgt bahang final tok ak n kwn2 ak..
lagi2 bler brhdpn ngn paper killer..like a paper account..
fuhh...bersusah pyh ak n kwn2 stdy tok subjek ni..
kusut ny jgn cter la..
ade yg lapa tgh2 mlm..
mnum nescafe..:)
ni la antra lagak msing2 bler berhdpn ngn final...
tp akhr ny Alhamdulillah..
kami sume ley jwb ngn jaye ny...
thanks to Miss Rahaini yg ciut ag miut yg bersusah pyh ngaja ktowng..
ni antre ny lagak ak mlm sblm nk jwb paper account...:)


comey kn kiter...~ngeeee

semua nye tggl kenangan...


sdey bler teregtkn ari2 yg x diiginkn dlm setiap prhbgn..
PERPISAHAN..
ak bnci tol ngn prpisahan...:(
pejam celik,pejam celik,smpi mse nye tok kami berpisah..
stlh 5 sem kitowng bersme,akhr nye smpi mse ny tok kami berpisah n praktikal...
pasni xde ag gelak ktwe n gosip liar diantra kami..
cdey sgt..:(
msing2 praktikal berjauhn...
dila,k.ana,ida n piza..kowng bez la dpt praktikal sme2...
k.wawa n biha dpt sme..
tggl la k sowng2..praktikal sowng2...
msti pasni sunyi uma kt jln jaafar ni...
msti ak akn sllu igt kt kowng..indu nk bergosip ngn kowng..
dila,fiza n ida...
pasni ntah bler kite dpt kua bersme kn..
msing2 da bzy pasni,,xde mse nk g kua sme2...
ala...sdey la bler tiap kli ak teregt ni sume...
xdpt nk berkumpul sme2 ag..
slme 5 sem ni kite wat sume nye bersme..
kongsi mslh suka n duka bersme...
dila,fiza,ida,biha,k.wawa.k.ana...
kiter hepi n bertuah sgt dpt kwn mcm kowng sume..
smpi akhir hyat,kiter xkn pnah lupe sgle knangan kiter brsme...
Terima Kasih Tuhan krne Kau telah kurniakn kwn yg terbek tok dri ak..
Alhamdulillah....
kwn2...k syg kowng sume..time kasih coz sntiase ngn ak bler ak ssh n snang..
kwong la kwn yg terbek tok ak...

Monday, 3 October 2011

wif syg..

sabtu lpas g lepak BP Mall wif syg,angah (adk syg) n Bro Sham (abg syg)..
wlupn dear xchat,sempat gak melalak kt KBox, men snooker n men bowling..
maap syg..sy da klhkn awk tok game bowling aritu..:)
seb bek kter x fight lmbe keta..
lau x msti awk klh ag ngn sy kn..
xpela..cian kt awk..asyk klh je ngn sy..~ngeee
bez sgt dpt luang mse 1 ari ngn awk syg....
thanks gak tok bju n sandel yg awk li kn..jgn jeles au syg sy li sme kaler ngn kasut awk..(mmg sngje pn)
hahahahha..
ni pic yg sempat diamek syg sy nga khusyuk men snooker..



thanks syg tok 1 ari yg bermkne tok sy....:)


pizza time..:)

hahahahha...
nmpk tu ak ktwe jhat..:)
meh cni ak nk kongsi crite..
ari tu,bler n ari per ak xegt lorhh..
ak,biha,k.wawa n k.dyah gi melantak pizza hbis-habisan.
msing2 lapa n bls dendam,,so ktowng mnx sowng 1 pizza..
amek kaw jajan..nk sgt melantak kn..
hahahah...last2 bwk blik..
pape pn pizza yg terbaru ni mmg best..
ni pix yg sempat ak snap tok kowng...:-)








Wednesday, 28 September 2011

RINDU..

saat kwn2 ak ngah mentelaah bku,ak plak sbok meng'update' blog ni....ak xtau nape mlm ni pasaan indu kt mama syg kuat sgt...:"(  nga stdy pn msih terpk2 kn mama...da text n kol pn msih trase indu nye...
mama....mis u sgt2.....
nape la juh..lau mama dkat angah da plok2 mama....
mama,indu la nk berkumpul 1 family...kua mam n lpak sme2 1 family....
indu sgt moment tu..skang ni kiter 1 fmily da jrang berkumpul...
adk mamat kt teknik..along n eim kt kg..angah kt cni..mama n ayh lak kt kajang...
bler la saat kter nk berkumpul kn mama...
td text ngn mama..cdey sgt2 bler mama psan:

angah jge dri kt sne..
mama n ayh kt cni chat jer..
angah jwb pekse btol2..jgn main2..
nanti kiter berkumpul satu family...

erm cdey sgat2 bler mama ckp cm tu...
skng ni pasaan xsaba sgt nk bis final n jmpe mama n ayh...
da lpak2 ngn mama n ayh...
eee xsaba...
mama doakn angah tok final ni au..
angah syg mama...eemmuuaahhh!

Tuesday, 27 September 2011

syg pnye psl....

ye ak tau kau mmg sygkn ak...
n kdang2 dsbbkn syg kau tu la wat ak terikat ngn life ak..
n smpi skng pn,kau xpnh berubah dr  dlu...
cmbru kau tu kdang2 wat ak rimas...
maapkn ak...


wlupepn ak tetap syg kau!!!!!
smpi biler pn ak nk kau de dlm idup ak....

Saturday, 24 September 2011

bersma yg tersyg.....

ermmm arini best!
g Today's Mall ngn my sibs..dilot,pijot n idot..:)
mle2 xde plan pn nk g..pastu da kol 1.30 bru wat decision nk g..hahahah..decision underspot....
ni sbhgian pic yg ley dkongsi...renung2kn...^_^










Thursday, 22 September 2011

persoalan????

pelikkan? Kenapalah lelaki jarang sangat nak menghargai perempuan yang hidupnya penuh dengan 1001 kesusahan untuk memberi yang terbaik buat lelaki?

Cinta sekarang bukan lagi dari hati dan bertatu sampai mati. Cinta kini hanya bernafsu tubuh badan yang thin w/assets, handal bergaya, dan handal melayan nafsu serakah suami di ranjang. Buktinya? Dulu perempuan itulah yang kau puja-puja, yang kau goda untuk dijadikan permaisuri di teratak cinta. Tapi bila perempuan itu badan mula menggelebeh, tetek mula melondeh kerana melahirkan zuriat yang kau hendakkan, kau berpaling darinya dan mencari vagina lain yang masih ranum. Alasan kau, tekanan di tempat kerja, isteri yang tak pandai berhias untuk suami, sunah nabi.

Tapi pernah kau fikir penghambaan seorang isteri kepada kau? Mengorbankan segala kebahagiaan seorang perempuan hanya untuk menuruti segala arahan kau? Kenapa perlu di cari kelemahan sedangkan betapa banyak pengorbanan yang dicurahkan. Apakah itu yang dinamakan cinta?

Kau lelaki. Terlalu banyak mengorek sedalam-dalamnya kesalahan seorang wanita. Adakah kerana kau lelaki, diri itu sudah terlalu maksum? Tiada secalit dosa yang mengotori? Terpampang di blog-blog para ustaz instant sekarang ini dengan 1001 penghinaan dan makian terhadap perempuan. Heh. Kau bilang pada kami cepat melenting bila ditegur tapi kau pun lupa yang kau turut tercuit bila kami menegur kembali cara peneguran kalian. Sebagai lelaki, imam kami. Kau seharusnya mempunyai pekerti yang lebih baik dari kami kerana kaulah yang bakal mendidik kami dan anak-anak kita nanti. Tapi kalau kau kini sewenang-wenangnya mencarut, memaki dengan kesilapan kami, layakkah kau menjadi seorang suami?

Ya, mungkin pada kamu semua, kami yang membenarkan maruah kami dihenyak oleh kamu semua. Tapi bukankah sebaik-baik lelaki adalah lelaki yang menghulurkan tangan untuk membersihkan kotoran kami ini? Kami perempuan sebenarnya terleka. Terleka dalam mengejar kebahagiaan dunia. Tapi kau tahu untuk siapa kami kejarkan? Untuk kamu semua wahai lelaki. Kami mengejar yang terbaik untuk dipersembahkan kepada kau. Kalau tidak, pasti kami akan dicurangi.

Lelaki, kenapa kau sering mempertikaikan kesucian seorang perempuan? Adakah kau terlalu suci dari dosa dan noda sehingga kau pandang jijik pada perempuan yang hilang kesuciannya. Sebelum kau letakkan segala kesalahan di atas bahu kami ini, ada kau fikir siapa yang merayu menggoda para perempuan ini untuk menyerahkan kesuciannya? Kau pasti tahu bukan, perempuan makhluk Tuhan yang lemah. Perempuan tidak tahan pujukan. Kalau kamu semua lelaki yang baik, tidak akan terlintas sedikit pun difikiran kau untuk meragut kesucian kami, perempuan.

Tapi kau harus ingat sesuatu sayang, perempuan yang baik hanya untuk lelaki yang baik. Begitulah sebaliknya. Jika kau pernah merosakkan satu perempuan, Jangan kau bermimipi mahukan perempuan sesuci bidadari syurga. Ini bukan karma. Ini ketetapan oleh Tuhan.

Jadi, silalah jawab persoalan ini sayangku. 

...................

untuk bakal imamku, bakal pemaisuri hatimu ini mungkin seorang yang degil, ganas, kasar, manja, mengada, dan sebagainya. bersabarlah. tabahlah.

Andai aku adalah tulang rusukmu yang telah hilang
Aku berharap
Jika nanti Allah mempertemukan kita
Kau akan selalu membimbingku
Agar aku menjadi wanita yang solehah
Yang nantinya akan menjadi bidadarimu di syurga
Kerana aku ingin kita akan disatukan di dunia dan akhirat

Andai kau ditakdirkan untuk menjadi ayah buat anakku
Jadilah ayah yang boleh mendidik anak kita
Agar mereka nanti menjadi anak kebanggaan buat kita di dunia dan akhirat
Iaitu anak yang soleh dan solehah
Yang boleh menjunjung tinggi Agama Allah

Andai engkau ditakdirkan untukku
Ku harap kau boleh menjadi imam buatku dan anakku
Kau boleh menjadi pemimpin yang baik dalam rumah tangga kita
Kau boleh mencintai aku apa adanya
Dan boleh menyikapi kekuranganku dengan penuh kebijaksanaan

Dan andai aku salah
Tegurlah aku dengan kata-katamu yang penuh dengan kelembutan dan kebijaksanaan
Andai aku marah
Belailah rambutku dengan penuh kasih sayangmu
Agar marahku boleh berubah menjadi kelembutan
Andai aku lupa
Ingatkanlah aku dengan penuh kasih sayang
Agar nanti kau tetap menjadi suri tauladan bagiku dan anak kita

Kerana
Aku hanya mengharapkan imam yang baik dalam rumah tanggaku
Yang bisa selalu membawa aku ke jalan yang diredhaiNya
Jalan yang menuju syurgaNya bersama dirimu.

Insya Allah. Amin Amin. hanya ini mintaku.
 
 
p/s : dekatkan hati kami dengan orang yang dekat denganMu ya Allah.

persahabatan


Apa yang kita alami demi teman kadang-kadang melelahkan

dan menjengkelkan, tetapi itulah yang membuat persahabatan
mempunyai nilai yang indah.

Persahabatan sering menyuguhkan beberapa cobaan, tetapi

persahabatan sejati bisa mengatasi cobaan itu bahkan
bertumbuh bersama karenanya…

Persahabatan tidak terjalin secara otomatis tetapi

membutuhkan proses yang panjang seperti besi menajamkanbesi,
demikianlah sahabat menajamkan sahabatnya. Persahabatan diwarnai dengan berbagai pengalaman suka dan duka, dihibur-disakiti, diperhatikan-dikecewakan, didengar-diabaikan, dibantu-ditolak, namun semua ini tidak pernah sengaja dilakukan dengan tujuan kebencian.

Seorang sahabat tidak akan menyembunyikan kesalahan

untuk menghindari perselisihan, justru karena kasihnya
ia memberanikan diri menegur apa adanya.

Sahabat tidak pernah membungkus pukulan dengan ciuman,

tetapi menyatakan apa yang amat menyakitkan
dengan tujuan sahabatnya mau berubah.

Proses dari teman menjadi sahabat membutuhkan usaha

pemeliharaan dari kesetiaan, tetapi bukan pada saat kita
membutuhkan bantuan barulah kita memiliki motivasi mencari perhatian, pertolongan dan pernyataaan kasih dari orang lain, tetapi justru ia beriinisiatif memberikan dan mewujudkan apa yang dibutuhkan oleh sahabatnya.

Kerinduannya adalah menjadi bagian dari kehidupan sahabatnya,

karena tidak ada persahabatan yang diawali dengan sikap egoistis.
Semua orang pasti membutuhkan sahabat sejati, namun tidak semua orang berhasil mendapatkannya. Banyak pula orang yang telah menikmati indahnya persahabatan, namun ada juga yang begitu hancur karena dikhianati sahabatnya.

Beberapa hal seringkali menjadi penghancur

persahabatan antara lain :
1. Masalah bisnis UUD (Ujung-Ujungnya Duit)
2. Ketidakterbukaan
3. Kehilangan kepercayaan
4. Perubahan perasaan antar lawan jenis
5. Ketidaksetiaan.
Tetapi penghancur persahabatan ini telah berhasil dipatahkan
oleh sahabat-sahabat yang teruji kesejatian motivasinya.

Renungkan :

**Mempunyai satu sahabat sejati lebih berharga dari seribu teman yang mementingkan diri sendiri
“Dalam masa kejayaan, teman2 mengenal kita. Dalam kesengsaraan, kita mengenal teman2 kita.”**

sahabat


kini aku sedar apa itu persahabatan..

selalunya orang akan cakap sahabat yang sejati akan berada disisi kita bila kita memerlukan dan bila kita senang kita akan kongsi kegembiraan bersama..tapi tidak semua yang kita harapkan akan terjadi...

ada tu sahabat yang kita rapat tapi diam2 dia tidak suka dengan kita..ada juga kawan yang kita tidak suka akan membantu kita bila kita kesusahan kelak..semua itu kuasa Allah..kita hanya berusaha untuk mendapatkan yang terbaik..

Alhamdulillah Allah bagi aku kelebihan so that aq dapat kenal siapa yang ikhlas berkawan dengan aku dan siapa hanya menjadi udang disebalik batu..aq bukan jenis suka memilih kawan..aku kawan dengan semua tapi pada masa yang sama aku tau yang mana mengerti erti persahabatan

bagi aku persahabatan ini sahabat yang akan membantu aku dalam kesusahan dan bila aku dan dia senang akan kami berkongsi rasa yang sama dan dalam pada masa yang sama saling mengingati satu sama lain agar perhubungan akan diredhai Ilahi bukan hanya dengan persahabatan yang penuh dengan dosa noda dan hawa nafsu yang tidak pernah berhenti menyerang manusia yang hauskan keinginan duniawi semata2...

apa2 pun aku bersyukur kerana mempunyai sahabat yang mempunyai pelbagai perwatakan..dekat sini aku dapat belajar erti kehidupan dalam persahabatan...










Wednesday, 21 September 2011

lepasss...

alhamdulillah...arini lpas 1 paper final ak....
huh!ase lega yg teramt sgt...
bkn ny pe,,bg ak paper ni agk meroyan ckit..:)
so bler da lpas,ak ase brnfas n dpt concentrate kt paper yg len..
ak de 4 ag paper final tok sem akhr ak ni....
haisshhh xsaba lak ase nye nk abis dip n then smbung dgree lak...

Tuesday, 20 September 2011

penemanku..


mggu ni mggu ygagk mmbebankn bgi ak n sibs....sok towng da start first paper final..'FUNDAMENTALS OF ENTREPRENEURSHIP'
subjek yg agk ak n sibs lemau...hahahaha
bkn nye pe,bler time subjek ni kt klas,ktowng cm da trase badi nye..lom start klas ag ktowng da ase mngantok n mnguap jgn dcrite..mmg nk terkoyak mlot dwat nye...:)
n sok ktowng akn amek exam paper final tok subjek ni..hahahah amek kau jajan.....
so sperti rutin ak tiap kli final,ni la peneman ak tiap time mlm...

1. KOPI CAP KAPAL API..mmg brapi timah ooii....


2.  BERANEKA GULA-GULA


hahahha bgi sape yg knl ak,mmg diowng tau la..tiap kli ak nk mnghfl ak mmg perlukn gula2 tok jd pneman ak...


wish me gud luck ok tok final t...:)








nothing...


sy syg ZAHARAH BINTI SURIF

sy syg KAMARUZAMAN BIN JASI

sy syg NOR AIN 

sy syg MOHD AFIZY

sy syg NOR ALEEYA ATIRAH

sy syg HAFIZAH SELAMAT

sy syg NURADILAH AZMAN

sy syg SITI ZUBAIDAH KELIWON

sy syg KHAIRUN NABIHA ISMAIL

sy syg NOR SALWA RAMLEE

sy syg FARHANA SALLEH
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

LASTLY....
SY SYG AWK SGT2 PAPA BUCUK...:')
da ckup ade awk sowng tok sy.....:D
ILY SAYANG......





Monday, 19 September 2011

kasih ibu dan ayah....


btol kte owng..ksih ibu dn ayh,xdpt dlwan n ditandingi ngan yg len..sebesa mne pn ksih syg kiter pd suami or istri kiter sndri,ia ttap xkn dpt lwn cm ne syg n cinta ny kiter pd ibu dn ayh...
pd ak,,mama n ayh ak la shbat n kwn ak...
dy la teman seketawa ak,,teman menangis ak,,
kt mama n ayh la ak crita sgale2 ny ksah suka n duka ak...lau boley,ak nk mama n ayh la owng yg prtme tau sgle crite ak...bab slme ni,,mama n ayh je yg ley phm mslh ak,,wlupn mama n ayh kdang2 bzy ngan tugas sowng istri dan suami yg kdang2 alpa ngn tugas sowng ibu dan ayh...tp ak tau,,mama n ayh akn cpt2 mminta maap kt ank2...wlupn kami ank2 phm keadaan mama n ayh....
mama....ayh...wktu skng da len lau nk dibndingkn ngn keadaan kiter dlu mse dok perak...angah tau mama n ayh byk myimpan mslh sowng2...angah tau mama byk pendam perasaan..mama n ayh bkn jnis yg nk membebankn ank2 ngan mslh mama n ayh...skng ni,,mslh yg dtg,kite skuarge da dpt tempuh...wlupn uma yg kite pnah syg n snjung sblm ni,bkn ag jd hak mlik kiter,,,kami ank2 gmbire ngn keadaan skng...angah hrp sgt kiter skuarge lbey bhgia pasni...

angah syg mama n ayh ketat2!!!

gula-gula ati sy...


gula-gula ati sy....:D

bhgia sgt bler ngn dy..wlupun kdang2 bertekak bermggu2 bru bek..hahah tp tu sume knangan....:)
ak syg dy sgt2....6thun brsme da ckup ase tok knl dri dy...
skng ni...pe yg ak ase..dy sowng da ckup tok ak....!!

HE IS THE ONLY ONE THE TRIPLE HANDSOME BOY IN MY HEART...!!!! 

indu kamooo la syg......:'(