Tuesday, 31 January 2012

Andai nye dia pergi dulu






Pandanglah wajah orang yang paling kita sayangi… samada ibu, bapa, suami, isteri, anak-anak atau siapa sahaja. Pasti kita akan berpisah dengannya satu hari nanti. Detik itu pasti datang. Itu janji kita sejak dulu… sanggup datang, sanggup pulang. Kita dan dia pasti berpisah oleh takdir yang dinamakan kematian.
Itulah detik yang paling menyedihkan. Sedih bagi mereka atau kita yang ditinggalkan. Dan lebih sedih bagi kita yang mungkin meninggalkan. Tidak kira siapa yang dahulu, siapa yang kemudian – ditinggalkan atau meninggalkan pasti menggetirkan.
Seorang isteri yang kematian suami… ketika seluruh dan sepenuh hati masih bersamanya. Masih banyak yang perlu diselesaikan – anak-anak, cita-cita dan harapan – tetapi ajal maut datang memutuskan segala dan semua yang kita inginkan. Ya, kita cuma hamba. Pada kita cuma tadbir, pada-Nya segala takdir.
Kekadang masih tak puas bermanja dengan ayah dan ibu… tiba-tiba sahaja mereka dipanggil pergi. Hingga lidah kelu dan hati sayu, tidak ada lagi insan yang boleh panggil ibu. Oh, sedihnya apabila ditinggalkan ayah… insan yang paling kita yakini sangat mencintai kita dan kasihnya yang tidak pernah berbelah, tetapi terpaksa berpisah! 
Sekiranya saat ini kita diuji dengan kematian… ditinggalkan oleh yang tersayang.......
pernah korang sume terpkir kn sume tu?
pernah ker korang akan terpkir bhwe orang yg korang teramt2 syg pergi cm tu jer..
pergi tingglkn korang tnpe ape-2 psan...
so pkir2 la korang..hargailah ape yg korang ade skng ni..n sbelom mereka sume pergi, hargailah mereka seadanya..









Syurga Hati..

"seorang lelaki yang baik, dia pasti akan membimbing perempuan yang disayanginya agar menjadi lebih baik..."
"seorang perempuan yang baik, dia pasti akan sudi menuruti lelaki yang disayanginya agar menjadi lebih baik..:

Insyaallah..Amin.....:)



tersentuh ati ak biler si dia menangis tok ak..mmg ssah kn kite nk tgok laki menangis tok kite...ye mmg snang kite sbgi pompan cpt tersentuh n jtuh air mte..tp smlm ak da wat si dear mnangis...
sayang..i'm sori..
xbermksd nk wat papa nangis...
ak tau ego ak tinggi..setinggi gunung everest..:'(
dan kau merendahkn ego kau serendah-rendah laut..
alangkah syg nye kau kt ak kan..
tp npe la ak ni bodoh sgt xnmpk sume tu n xhrgai sume tu..
ya Allah..
setan ape yg de dlm dri ak ni...
buang la juh2..shuh shuh...!
ak xnk ego2 ag..kdang2 ak trase ak ni yg laki n dear pompan..:)

bak kate k.long: "lau ak jdi ko yan..ak da jge dy elok2..tros cair ngan dy..tp ko ni pale keras mngalahkn batu konkrit..."
ermmm...byangkan la btape kras pale nye ak..tp dy still than n berlembut ngan pangai ak...dy sowang je la yg ley than ngan pngai ak ni...ley brsaba ngan karenah ak..
time kasih sygku...:'(
i am touch !
huhuhuhuhuh...

aku mohon pada mu ya Allah..hantarkan si dia untuk aku...



Friday, 27 January 2012

dia da berubah


syg sy da juh berubah... !
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..

awk da x merokok..
awk da x pns baran..
awk da x mara-2 sy lg..
awk da x pntgkn pasaan awk sorang je..
awk da x ske mmbazir lgi..
awk da x cerewet..
awk da xkai rantai n bangles..
n yg pling pnting..
awk da lbey putih skng ni..
owh nk fight ngan sy ye syg...:D

sy ske sume prubhan dri awk..
awk da matured syg..
TAHNIAH...


Thursday, 26 January 2012

kenangan datang kembali...

ok ak xske lau cam ni..
arini mse kt opis, ttbe de sorang mamat ni say hye kt IM ak..
ha, amek kau jajan..tu la yan ko gatal sgt g approve request dy asl..
wargggh ! tidakkkk....
nk x nk ak terpkse la reply IM dy..kang xpsal2 dy kate ak sombong bin bongkak lak...
kenangan mengundang kembali..
ex boy ak wey..ttbe IM ak...
pnah skjp kt ati ak ni..hahaha cehwah ayt geli siott !
by the way dy xsntuh langsng sal DP fb ak ngan muncit..
hahahahahaha...

# nape la ko dtg blik dlm idup ak...?

Friday, 20 January 2012

gemok???

entry kali ni ak nk berkongsi tentang dri ak yg smkin ari smkin membesa..ha bkn nye membesa bab ak pregnant..giler ke ape !hohoh
membesa bab ak skng ni kuat giler mkn..mkin ari mkin kuat nfsu mkn ni..ntah nape ntah..sume ni sjak ak start praktikal..mklum la..bler da jd owang opis ni..waktu rhat nye teratur..sarapan..mkn tghri..then mlam lak..bler xmkn lme ckit jer, prot da berkeroncong mcm ape dah...haishh ! cm ne nk krus cam ni..melantak xbis2..skng ni bju2 ak  byk yg da ketat n xmuat..tgok skng ni kne la cri bju2 yg bersaiz m..ak da xley nk kai bju yg bersaiz s..sua jeans lak, mmg byk yg da sendat, mampat n ketat...:'(
ni sume padah melantak..amek kaw azyan...ni akibat nye tok kau yg xbenti2 dr mkn..ermm ntah la..ak sndri xley nk cntrol tekak ak ni...someone plis help me...!!!


# oh no ! this is myself in 5 year soon?????

Tuesday, 17 January 2012

Milik dia seorang

"HATI INI UNTUK DIA DAN HANYA UNTUK DIA SEORANG.."



tengs to MR. NAT..to be my hero next my lovely father
tengs muncit..wat idup badak air ni trllu bermkne...
mmg x dinafikan, aku rse trllu serasi bersme kau..
kau lah musuh aku, kekasih aku, kwan aku, cinta ak, suami aku, boyfren aku, abg aku, adik aku..
kau ckup segala-2 nye tok aku..
dan kau lah sebab nye aku x cari orang lain..
SYABAS yg x terhingga bab kau da konvo tok belaja memahami diri ni wahai sygku... :)

# TERIMA KASIH ALLAH....
aku bukan hambamu yg sempurna tapi Engkau dah hantar dia kepada ku membuatkan hidupku sempurna

YA ALLAH..

Seandainya telah engkau catatkan… Dia milikku tercipta buatku… Satukanlah hatinya dengan hatiku… Titipkanlah kebahagian antara kami…. agar kemesraan itu abadi… Dan ya Allah… ya tuhanku yang maha mengasihi… Seiringkanlah kami melayari hidup ini… Ketepian yang sejahtera dan abadi…

 AMIN..



Thursday, 12 January 2012

Ijazah Sarjana Muda..??

permohonan untuk further degree tok UiTM da bkak..
huh ! keliru siot nk plih yg mne 1..
but thanks to madam ain yg da trangkn secara detail..
so dlm pale skng da plan na mohon ape..
sjujo nye ak nk amek pendidikan Math or poor Math, tp madam ain ckp, sume tu akn buang mse ak tok stdy lme-2 smpi 3 or 4 thun..
 so ni la choice ak tok wat mse skng..:)
UiTM di hati... ^__^


1. IJAZAH SARJANA MUDA PENGURUSAN SISTEM PEJABAT

2.IJAZAH SARJANA MUDA PENTADBIRAN PERNIAGAAN (PENGURUSAN SUMBER MANUSIA)

3.IJAZAH SARJANA MUDA PENTADBIRAN PERNIAGAAN (PERBANKAN ISLAM)

4.IJAZAH SARJANA MUDA PENTADBIRAN PERNIAGAAN (PEMASARAN)

5.IJAZAH SARJANA MUDA PENTADBIRAN PERNIAGAAN (PERNIAGAAN ANTARABANGSA)

# YA ALLAH..KAU PERMUDAHKANLAH SEGALA URUSAN KU..KAU PERMUDAHKN LALUAN KU UNTUK MENUNTUT ILMU...AMIN... :)

Wednesday, 11 January 2012

Terbang ke awan..

siyesly ak jeles sgt-2 bler mmbe-2 ak yg len da berjaye smbung stdy diowang kt Oversea..tahniah kowang..berjaye gi German,Sheffield, Deutsch, n Eropah...ermmm nk menitis air mate ak bler kowang da pegi..TAHNIAH korang..cam xcaye kn kowang sume da juh skang ni..ak ni je yg msih terkapai-2 kt Johor ni..tp xpela..akak ak ckp..'pelusuk mane pn kau blaja, lau kau blaja btol-2,kau boley berjaye,..ttap tuntut ilmu..mgkn tu rezki kwn-2 kau dpt smbung stdy kt luar ngare..' tengs along..:)
tp.........ak ttap jeles..hahah
bler la agak nye ak dpt terbang juh-2 cm kowang kan..eee sonok nye..bler kowang cte pngalman kowang kt sne, men salji sume, msti bes kn experience kowang...skang ni smangat ak kuat sgt nk jd cm kowang...blaja juh-2 kt tmpat owang..membe ak ckp, ak ley smbung stdy cm ak..gune result degree kau..n then kau smbung master kt sne..Insyaallah lau kau pass,ko boley g..
hahaha trase nk try la... 
mane la tau nasib n rezki menyebelahi ka kn..:)


Monday, 9 January 2012

azam baru...


tok thun 2012 ni, ak berazam nk cri hbiskn blaja cpat-2 n nk cri wet byk-2..lau de rezki nk smbung blaja, ak smbung..tp lau xde, ak nk keje n cri wet byk-2..nk pegi juh-2 dr idup yg xkn berulang..ape yg da lpas, mls nk egt-2 ag n lari laju2 n laju dan xnk toleh dah..umo da mningkat n da kne pk sal kawen..:) xnk kawen lambt-2 t jd ank dare tua..nk beranak mude bia ank sy pndai n cergas..ngeee ! gediks ! :)



Sunday, 8 January 2012

Ahad yg bermkne..

pg-2 lagi yayang da amek ak kg Tamn Tg Puteri Resort..uma siblings ak..mlm td pas mam Tutti Fruity tros lek uma mereka-2..:)
then gi breakfast n then ak blaja sesuatu yg ak jngke xkn brlku tok wat mse skng ni..mgkn ade sstgh ny tau yg ak ni pling tkot tok start enjin keta..lgkn nk drive..huh ! hrpan la kn..tp pg ni sseorang da brjye wat dri ak ykin tok drive..time ksih cikgu 'garang'..

hahahaha..akhirnye ak da berjaye..
ahahahahah..tite da pndai bwak keta manual...
time ksih ak ucapkn tok cikgu yg garang tuu yg da aja ak memandu..
time ksih da ngaja ak drive ngan pnuh kesabaran..
time ksih bab da beri tunjuk aja yg bermkne ni..
kowang nk tau ckgu garang yg ak mksudkn..
hhahahaha..jeng..jeng..jeng..
ni la ckgu yg ak mksudkn..
..
..
....
..
..
..
..
..
..
..
..
..
.
.
.


tol ckp owang..bkn snang nk aja owang bwk keta ni..ag-2 cm ak ni..yg lansung xtau cm ne nk drive keta..hahaha..amek kau jajan !
tros bingung pale otak ak bler cikgu ni membebel yg ntah pape..trangkn sume ny...:) dgn pnuh kesabran dy aja ak..tp dlm saba-2 pn..dy smpi mara-2 ak..:'( dy ckp ak ni dgil..xikut ape yg dy aje..ala..mmg la kn..bru-2 la katekn..bru first time ak pgang stereng..mle-2 mmg tkot..siyes ! tp bler da lme-2 ak da boley..
TAHNIAH azyan..anda berjaye..
time kasih cikgu garang..ggrrrr ! ^_^

# "pasni li keta papa li keta auto je ea..xpyh li keta manual..ckup tahun, ptah gear ni baby wat' "
:)


Sabtu...07-01-2012

SAYA BAHGIA BERSAMA AWAK SYG...

ari sabtu ari yg pling mls tok ak keja..hahaha..mklum la..da pk sal ari ahad..n terbyang tilan n bantal yg empuk lg mampat ituuu..:)
ok arini yayang ak dtg penawar n kbetulan k.wawa n biha pn dtg..bab k.wawa nk amek buku dy yg tertinggl mse sem lpas..siyes..indu sgt-2 ngan mereka..:'( tp diowang xlme bab abg k.wawa ade hal..so nk kne cpt..bual-2 jp pastu diowang lek n ak pn kua ngan yayang ak..mle-2 plan nk mam Tutti Fruity..tp bler ak cte kt yayang ak yg Ida ajk jmpe kt Batu Layar, dy tros ajk g..kebetulan dy pn xpnh g..so, ktowang pn tros g Btu Layar..smpi je kt sne..dy da ajk nk g men air..ngan baju sume xde.grrrr gram ngan awk ni au syg!
then tros cr park yg dkat ngan Ida n Dila then ktowang wat hal sndri..hohoho..yg memanaskn ati..ak sbok bual-2 ngan yayang ak,,dy sbok tgok yg kebetualn ade 3 pasangan Cina nga amek gambo..sggp dy abaikn ak semate-2 nk tgok mereka-2 ituu amek gambo...
ok ni pin yg sempat ktowang amek kt sne...wink*


tgok tuu..mke da pnat nk mlyan sy yg xbis-2 amek gambo..:)


luv u papa !


gare-2 idea aku...:)


azyan yg da semakin temok...:P


oppss ! maap agk seksi di situ..:D


my future husband...
Amin....

opss !nnti dlu..cte tok arini xbis ag...pas da pnat si dia melayan ak,ak ajk dy pegi mkn Tutti Fruity..yes ! time ksih syg bab sudi melyan karenah baby yg ntah pape ni...emmuah !
so ktowang troskn prjlnn mnuju ke Tutti Fruity Sri Alam..:) akhirnye dpt gak ak melepaskn kempunan ak ni yg trase nk mkn tutti fruity..


kiri: yayang punye
kanan: aku punye

time kasih syg da luangkn 1 ari ngan baby..
luv u lorh..^_^




Tuesday, 3 January 2012

cincin tanda...

cincin tanda ?

 'Apabila peminangan dipersetujui ada yang menghantar tanda sebagai mengesahkan peminangan. Tanda yang biasa dihantar ialah sebentuk cincin emas bersama dengan hadiah lain seperti kain dan kuih-muih. Dengan adanya 'tanda' itu, si gadis itu dianggap sudah bertunang.'

ok...sy da de cincin tanda di jari...:)
zman nkal sy da tamat...